dōTERRA AromaTouch® massage

De AromaTouch® massage is een zachte massage waarbij acht etherische oliën worden aangebracht op de rug, nek, hoofd en voetzolen. De massage zelf zal voor een ontspannend effect zorgen, maar het zijn vooral de oliën die hun werk doen.

Doel van de massage is om lichaam en geest in balans te brengen en het zelfhelend vermogen te activeren.

De AromaTouch® massage is verdeeld in 4 fasen:

• Stress verminderen

De signalen van stress kennen we allemaal wel. Dit komt niet alleen door moeilijke omstandigheden, maar kan ook komen door uitdagingen van buitenaf zoals flinke lichamelijke inspanning, gebrek aan goede voedingsstoffen, ziekteverwekkende organismen of giftige chemische stoffen die we binnen krijgen.

De eerste fase van de AromaTouch® helpt het lichaam om tot rust te komen zodat de oliën beter worden opgenomen en het lichaam in staat is om deze uitdagingen te verwerken.

• Versterken van het immuunsysteem

Het lichaam wordt voortdurend bestookt met giftige stoffen, denk aan bespoten voeding en lucht- en watervervuiling. Gevolg is dat ons lichaam continu bezig is om deze schadelijke stoffen af te breken.

De tweede fase van de AromaTouch® focust op het ondersteunen van het immuunsysteem, zodat dit in staat is ons lichaam te verdedigen.

• Verlichting van pijn en ontsteking

Ontsteking is een antwoord van het immuunsysteem dat het lichaam toelaat om een infectie uit te schakelen of beschadigd weefsel te herstellen. Een zekere mate van ontsteking kan dus nuttig zijn bij het bestrijden van ziekten, maar als dit een chronische ontsteking wordt kunnen klachten verergeren.

Ook na een zware fysieke inspanning ontstaan er ontstekingsreacties in het lichaam. Een gezond lichaam is prima in staat om deze af te voeren.

De derde fase van de AromaTouch® ondersteunt dit proces.

• In balans brengen van het autonome zenuwstelsel

Het autonome zenuwstelsel bestaat uit zenuwen die zijn verbonden met de spieren, organen, weefsels en systemen die niet voortdurend bewust moeten worden gecontroleerd (zoals ademhalen). Dit autonome zenuwstelsel bestaat uit twee delen:

• Het sympathische zenuwstelsel

Deze versnelt de hartslag, verhoogt de bloeddruk, vertraagt de spijsvertering en vernauwt de bloedvaten.

Dit is ook wel bekend als de ‘vecht- of vlucht reactie’ in stressvolle situaties.

• Het parasympatische zenuwstelsel

Deze verlaagt je hartslag, slaat energie op, stimuleert de activiteit in de darmen en kalmeert de spieren.

Dit deel zorgt er dus voor dat het lichaam weer tot rust komt.

Een optimale balans van het autonome zenuwstelsel is dus van groot belang voor het goed functioneren van het lichaam.

De vierde fase van de AromaTouch® draagt bij aan deze balans.